Isnin, 20 April 2009

Membeli Public Dinar dari agen Public Fine Gold


Public Fine Gold International adalah syarikat yang mengeluarkan dan memasarkan Dinar, Gold Coin, Gold Nugget dan Gold Bar. Dinar menggunakan emas 916 manakala yang lain-lain dari emas tulin 999.9%.

Public Gold HQ
Public Fine Gold International Sdn Bhd
(818840-U)
12E Ground Floor, Jalan Rumbia,
11900 Bukit Jambul, Penang.
Tel : 04-644 9999

Harga pasaran dinar dan emas semasa boleh dilihat dari website Public Dinar (sini) dan Public Gold (sinun)

Dinar keluaran Public Gold dalam 3 saiz iaitu:
1 Dinar
5 Dinar
10 Dinar

Gold Coin, Nugget dan Gold Bar Public Gold:
Gold Coin 50 gram
Gold Nugget 20 gram
Gold Nugget 50 gram
Gold Bar 100 gram
Gold Bar 1 kilogram

Setiap pembelian dinar/coin/nugget/bar dari Public Gold disertakan sijil ketulinan.

Emas keluaran Public Fine Gold boleh diperolihi dari ibu pejabat Public Gold atau dari agen-agen jualan atau dealer's yang boleh dilihat di sini

Memandangkan harga dinar turun sedikit setelah kejatuhan harga emas dua tiga minggu yang lepas, saya membuat keputusan untuk membeli dinar, sebagai tambahan kepada yang sedia ada.

Kali ini saya membeli Dinar dari seorang agen jualan Public Dinar yang berhampiran dengan tempat tinggal saya iaitu di Bandar Kinrara, Puchong.





Inilah pertama kali saya melihat Dinar Public, cukup cantik, menarik dan terpesona dengan kilauannya. Sebelum ini saya mengumpul Dinar Kelantan.

Perbualan biasa diantara pembeli dan penjual. Setelah bayaran dibuat, dinar PG 5D bertukar tangan dengan akad jual beli berjalan serentak. Perbualan diterusan dengan menceritakan pengalaman masing-masing seolah-olah kawan lama yang terpisah 15 tahun. Pada hal inilah kali pertama kami bertemu.

Disini saya mengambil kesempatan untuk merakamkan ribuan terima kasih kepada Encik Saiful Nazri @ agen PG yang melayan pelanggannya (den la tu...) dengan mesra sekali. Saya juga mengambil kesempatan ini menyeru kepada sesiapa yang ingin membeli Public Dinar, Coin, Nugget atau Bar dikawasan berhampiran dan sewaktu dengannya , sila hubungi Encik Saiful Nazri - HP: 012-6513 775 Bandar Kinrara Sec.3

Cuci mata (besornye..), Public Dinar, Public Gold

Tiada ulasan:

Catat Ulasan